Fruške terme su prve terme u Srbiji. Za tri godine poslovanja ovaj rizort dostigao je veliku popularnost i visoke standarde koji odgovaraju i najzahtevnijim klijentima. Na obroncima Fruške gore, sagrađen je objekat koji pruža autentičan pristup hotelijerstvu, a zapravo je odraz želja gostiju. Generalni menadžer Movenpick rizorta Dejan Pejčinović otkriva nam koliko je rada uloženo u razvoj ovog mesta, kao i koji su budući planovi.
Tri godine ste na poziciji generalnog menadžera rizorta Fruške Terme, iza vas su brojne nagrade koje potvrđuju da se na obroncima Fruške gore uspešno radi. Kako ste za relativno kratko vreme pronašli formulu uspeha?
Formula uspeha… Mnogo rada, mnogo energije, mnogo kvalitetnih ljudi koji čine tim rizorta Fruške terme. Ne bih da zvuči kao floskula ali iza uspeha stoji ogroman tim ljudi, od vlasnika kompanije do svakog pojedinačnog zaposlenog. Svi smo prihvatili istu filozofiju i pričamo istim jezikom. Puna podrška vlasničke strukture koja je uključena i u dnevnu operaciju i razumepotrebe poslovanja. Svako od nas dao je svoj doprinos u realizaciji vizije postavljene pre par godina, a to je da da budemo najbolji rizort i destinacija u Srbiji sa jasno definisanom ponudom koja će svojim konceptom moći da zadovolji zahteve različitih ciljnih grupa. Usklađen, efikasan i profitabilan sistem u pružanju usluga visokog kvaliteta po najvišim standardima delatnosti. Za to je potrebno vreme. Taj proces je maraton u kojem je bitno rasporediti snage i upornim, planskim radom doći do cilja. Usmereni smo na ispunjenje i prevazilaženje očekivanja naših gostiju, vodimo računa onašim ljudima i o profitabilnosti ukupnog poslovanja. Uvek imamo planove za dalji razvoj, nove projekte a u isto vreme svakoga dana analiziramo rezultate i komentare naših gostiju u cilju unapređenja postojeće ponude.
Spojili ste srpsko gostoprimstvo i internacionalni standard, da li to vaš hotel izdvaja od drugih?
Postoji anegdota da su turisti, ljudi koji putuju da bi upoznali druge kulture,a onda se žale što stvari nisu kao kod kuće. Upravo tu je detalj koji je pokriven internacionalnim standardom i koji mora da bude ispunjen. Sve preko toga je nešto što može da bude okarakterisano kao lokalna kultura, novo iskustvo, specifičnost zemlje, autentičnost…Ispunjenje bilo kog standarda znači kvalitet više u sistemskoj organizaciji poslovanja. Da li se radi o bezbedonosnim, higijenskim, estetskim,građevinskim, gastronomskim ili standardima ponašanja, ispunjenje standarda uvek daje kvalitet više. Ti isti standardi su i najčešće baza očekivanja naših gostiju, a dodatnom autentičnošću i gostoprimstvom karakterističnim za naše krajeve, dobijamo dodatni efekat zadovoljstva i komfora koji naši gosti traže.
Ono na čemu insistirate jesu luksuz i udobnost, da li se slažete da u ovom poslu, jedno ne sme da isključi drugo?
Udobnost bih ocenio kao osnovnu kategoriju potreba a luksuz kao viši nivo zahteva ili očekivanja. Takođe luksuz ima mnogo više subjektivnih elemenata dok udobnost podrazumeva više manje opšte prihvaćene elemente usluge. Ukoliko imamo spoj te dve kategorije, imamo dobitnu kombinaciju. Mi volimo da kažemo da u našim objektima i uopšte u hotelijerstvu „Kreieramo lepšu sliku stvarnosti..“ i u tom svetlu sve treba da bude na svom mestu, bezbedno, čisto, lepo prezentovano i naravno servirano sa ljubavlju i ljubaznošću koju naši gosti očekuju.
Koliko je važno što su Fruške terme rizort, jer gosti na ovom mestu imaju sve od luksuznog smeštaja do vrhunskih restorana?
Kao rizort, i dalje se razvijamo. Ideja rizorta i jeste da na jednom mestu gost ima sve što mu je potrebno. Moramo da jačamo i kao destinacija koja je zadnje dve-tri godine u vrhu banjskog turizma Srbije. Organizovatif unkcionisanje svih segmenata operacije na destinaciji je vrlo izazovno. Potrebna je jaka infrastruktura, transport, podrška javnih komunalnih institucija, podrška i angažovanje i lokalnih preduzetnika koji će svojom ponudom i servisima upotpuniti sadržaje rizorta. Generalno definišemo našu ponudu tako da možemo da odgovorimo na zahteve svih ciljanih grupacija kako bismo obezbedili kontinuitet rada tokom cele godine.Ponosni smo što smo prepoznati i kao najveći hotelski kongresni centar i kao najveći wellness i spa centar u zemlji. Organizujemo i animaciju za naše najmlađe goste ali i muzički program po restoranima za sve goste kako naših hotela tako i banje Vrdnik.
Rizort radi tokom cele godine, vrata su otvorena uvek za goste. Taj kontinuitet u radu je takođe više nego bitan?
Da bismo bili uspešni, moramo da imamo kontinuitet rada kako u obimu tako i u kvalitetu tokom cele godine. Treba obezbediti uslove da uposlimo veliki tim ljudi koji je sa nama tokom cele godine. Pažljivom segmentacijom tržišta definišemo i prilagođavamo i našu ponudu i moram da istaknem da imamo vrlo diverzifikovanu ponudu i mogućnosti prilagođavanja svim zahtevima.Naš najveći objekat Movenpick Fruške terme je kategorisan kao specijalizovan kongresni hotel. Raspolažemo sa velikim brojem sala zasastanke i pratećim sadržajima potrebnim za održavanje seminara, edukativnih skupova, konferencija…Pored toga u istom hotelu raspolažemo sa wellness i spa kapacitetima na oko 20 000kvm, sa 12bazena, (6 otvorenih) koji koriste mineralnu hipotermalnu vodu sa izvora,temperature 29-33C, sa Sauna svetom koji ima 12 vrsta sadržaja. Veliki tim stručnih masera i terapeuta stoji na raspolaganju našim gostima kao i najmodernija aparatura iz tog segmenta preventivne terapije. Raspolažemo sa medicinskom ordinacijom u našem objektu Premier Aqua koja je namenjena za sve vrste fizio terapija i rehabilitacija. Pored redovnih pansionskih restorana raspolažemo sa više barova kao i sa specijalizovanim restoranima italijanske kuhinje – Piazza i tradicionalnekuhinje – Etno restoran Vrdnička kula. Garaža sa 400 parking mesta. Sala za proslave i konferencije kapaciteta 500+ ljudi. Etno naselje sa drvenim bungalovima. Apartmansko naselje Fruške Residences sa 45 apartmana za porodice. Dečija igrališta na otvorenom. Igraonice i animatorski program kao i Dečiji Svet na bazenima sa toboganima i prskalicama. Sportski tereni,tenis tereni, pickl ball, kuglana, poseban smeštaj za ekipe sa pratećim restoranom i kafeterijama. E – bike stanica za punjenje i rentu bicikala. Auto perionica. Služba transfera. Blizina Beograda 70km i Novog Sada 25km, blizina aerodroma 45km, povezanost autoputem, blizina Sremskih Karlovaca 25km i kulturno istorijskim spomenicima – manastirima Fruške gore. Fruška gora sa svim svojim pešačkim stazama i zelenilom. Ponuda koja pokriva veliku većinu zahteva i potreba svih naših gostiju. Na sve to dodajmo i stalne obuke i edukaciju osoblja, brigu o kvalitetu i standardima i shvatićete da vrlo ozbiljno razmatramo kontinuitet u našem radu i ponudi.
Da li se struktura gostiju promenila i da li primetan veći broj posetilaca iz inostranstva?
Da, svakako. Prepoznatljivost Srbije i stalni napori pozicioniranja naše ponude daju rezultate i na globalnom nivou smo zemlja sa najvećim rastom u odnosu na 2019 godinu. Našim stalnim marketinškim aktivnostima, učešćem na sajmovima turizma i ulaskom u najveći evropski lanac hotela Accor i Premium brend Movenpick verujemo da smo dobili na prepoznatljivosti u Evropi i regionu. Vidljiv je porast stranih gostiju koji u letnjem periodu dolazi i do 45% od zauzetih kapaciteta. Moram da iskoristim priliku i prokomentarišem da svaki stranac koji je bio kod nas ima samo reči hvale za naš rizort i uslugu koju pružamo.
Koliko Fruška gora i njene lepote zapravo dovode rizort u prednost u odnosu na konkurenciju?
Prvi nacionalni park u Srbiji, 10 vrhova preko 500m, blaga klima, ružavetrova, zaštićenost južnih padina, biodiverzitet, staze za šetnju, blizina velikih gradova sa odličnom povezanošću, kulturno istorijski spomenici i manastiri Fruške gore. Svakako da sve navedeno čini našu lokaciju atraktivnom i daje nam prednost pri izboru turista ali i organizatora poslovnih skupova i team buildinga. Trudimo se da iako gradimo i širimo rizort održavamo balans sa prirodom i zelenilom ok nas. To je i vidljivo svakom ko je prošao kroz rizort jer zaista možemo da budemo ponosni na naše održavane zelene površine i cvetne aleje kroz ceo rizort. Takođe učestvujemo u akcijama pošumnjavanja i održavanja vodenih tokova.
Složićete se da je zato održivi turizam, koji je svetski trend, izuzetno važan i u našoj zemlji?
U procesu smo sertifikovanja za Green Globe zeleni sertifikat. Iz redovne operacije izbacili smo jednokratnu plastiku. Koristimo održive izvore energije, imamo solarnu centralu, koristimo potencijale geotermalnih izvora, prerađujemo organski otpad, recikliramo papir, plastiku, staklo,metal. U izgradnji koristimo materijale i tehnologiju koja je ekološka, koristimo LED rasvetu i senzore za kontrolu uključivanja i isključivanja svetla. Javna rasveta se napaja iz solarnih panela. Kartični sistemi kontrolišu i isključuju potrošače u sobama. Edukujemo naše osoblje i naše goste o principima održivog razvoja. Sarađujemo sa partnerima koji imaju eko sertifikate, radimo na smanjenju siromaštva, sarađujemo sa lokalnim dobavljačima, primenjujemo principe rodne ravnopravnosti, uključujemo se u rad sa osobama sa invaliditetom, aktivno radimo na pošumljavanju Fruške gore, instalirali smo punjače i koristimo električna vozila i električne bicikle. Koristimo biorazgradivu hemiju i procese pranja po specijalnoj tehnologiji obavljamo na nižim temperaturama sa ciljem smanjenja potrošnje vode, struje i manjeg korišćenja hemije. Aktivno promovišemo destinaciju i kulturno istorijsko nasleđe. Kao posebnost bih izdvojio da jee nterijer našeg specijalizovanog restorana Piazza napravljen od komprimovanih eko ploča napravljenih od recikliranih materijala izvučenih iz mora i okeana. Enterijerski predstavljaju talasaste strukture asocirajućina vodene površine ali i na brdovitost Fruške gore.
Međutim, bez tehnologije i inovacija u turizmu se ne može, jer morate biti vidljivi na tržištu i na tom polju ne smete da zaostajete?
U našem radu koristimo sve prednosti modernih tehnologija. Od građevinskih materijala, osvetljenja, korišćenja obnovljivih izvora energije. Digitalizacija je sve prisutna u radu i kroz naše komunikacije unutar tima iza poslovanje ali i ka našim gostima kroz marketinške aktivnosti ali i edukaciju i informisanje o našim sadržajima preko digitalnih platformi, društvenih mreža. QR kodovima komuniciramo informacije o najvažnijim detaljima i ponudi unutar objekata i na taj način imamo i funkciju virtuelnog konsierža koji je na usluzi našim gostima. U našim objektima se na svim javnim prostorima nalaze ekrani koji prenose informacije kako o našim proizvodima tako i o dešavanjima u hotelima i rasporedima sala i vremenima održavanja. U našim konferencijskim sala koristimo ekrane sa bežičnom tehnologjiom i obezbeđujemo wireless IT konekciju kroz ceo rizort. Raspolažemo sa punjačima za električna vozila kao i punjačima za elektrobicikle. Unutar rizorta koristimo električna vozila za potrebe distribucije između objekata.
Turizam se razvija, traže se jedinstvena i autentična iskustva. Koji je vaš sledeći korak?
Dalji razvoj rizorta i destinacije: Sportski tereni, multifunkcionalni amfiteatar na nivou lokalne samouprave, a sa naše strane novi vodeni sadržaji za sledeću sezonu na radost naših najmlađih gostiju, proširenje pešačke staze zdravlja unutar rizorta za šetnju i relaksiranje u prirodi, sređivanje hiking staza oko rizorta u dužini od 5km. Dodatna aktivacija externe ponude avanturističkih sadržaja poput streličarstva, biciklizma, izviđačkog kampa, organizacije igara u prirodi. Kao što rekoh, izgradnja destinacije je dugotrajan proces i polako dolaze na red detalji koji će oplemeniti prostor rizorta i dodatno uticati na zadovoljstvo svih naših gostiju.