Beograd je 27. maja bio centar regionalne logističke i distributivne industrije – uspešno je održan 4. Supply Chain Summit, koji je još jednom potvrdio značaj umrežavanja i razmene znanja u okviru lanca snabdevanja u sektoru robe široke potrošnje (FMCG).
U organizaciji InStore Srbija, konferencija je okupila vodeće predstavnike trgovačkih lanaca, distributera, proizvođača i tehnoloških kompanija. Tokom celodnevnog događaja razmatrani su aktuelni izazovi i rešenja u upravljanju zalihama, optimizaciji logističkih procesa, kao i uvođenju naprednih AI i digitalnih tehnologija.
Prva sesija bila je posvećena savremenim modelima upravljanja voznim parkom, veštačkoj inteligenciji u logistici, kao i održavanju likvidnosti u lancima snabdevanja.Vladimir Momčilović, profesor, Saobraćajni fakultet (Оdsek za drumski i gradski saobraćaj i transport), govorio je o savremenim modelima upravljanja voznim parkom i optimizaciju rute u FMCG sektoru. Milan Listeš, Data & AI Business Development Manager, BE-terna, predstavio je kako je MASS unapredio svoje operacije implementacijom ALISA AI rešenja, dok je Zdravko Dogić, Chief Operations Director (COO) u Adria-Balkan HUB, L’Oreal, govorio o tome kako optimizovati FMCG fulfillment u različitim logističkim okruženjima.
Ana Karadžić, CEO, EXI Srbija, govorila je o očuvanju likvidnosti u lancima snabdevanja, nakon čega je Aleksandar Mastilović, konsultant, IEEE/Centar za digitalnu transformaciju Beograd pričao o tome kako digitalna rešenja mogu unaprediti agilnost, transparentnost i preciznost procesa.

Digitalna transformacija i primena tehnologije
Drugu sesiju otvorio je Andres Montes de Oca, senior manager, channel sales, Kinaxis, koji je govorio o orkestraciji lanca snabdevanja. Goran Popović, direktor operacija, Bambi, pričao je o tome kako je kompanija uspešno transformisala procese upravljanja zalihama i snabdevanjem koristeći napredne tehnologije, dok je Milan Pasula, Chief Supply Chain Officer, Ananas e-commerce, doneo pregled ključnih tehničkih rešenja implementiranih u prvom specijalizovanom e-fulfillment centru u ovom delu Evrope.
Usledio je study case u kom su Adnan Begoli, CEO, Info Studio, i Marko Ristić, CX & SCM Director, Tehnomanija, govorili o primeni Info Studio SmartTMS rešenja u kompaniji Tehnomanija. Drugu sesiju zatvorio je svojim predavanjem o greškama, rešenjima i preporukama za FMCG logistiku Vladimir Jović, ekspert za logistiku i distribuciju.
Treća sesija, započela je predavanjem „Kako dobavljači profitiraju od time slot managementa: Kraš d.d.“ u okviru kog su govorili Milan Ora, osnivač, Lognet, i Igor Breški, rukovodilac poslova transporta, Kraš d.d. Usledelo je keynote predavanje Pietra D’Arpa, konsultant, Švajcarska (ex. Vice President Supply Chain-Europe Logistics & End to End Strategic Planning, Procter & Gamble), koji je podelio ključne uvide iz karijere u lancu snabdevanja koji stoje iza takvog uspeha.
Konferenciju je zatvorio panel „Digitalizacija u praksi – Kako unaprediti procese u skladištu, distribuciji i maloprodaji“, u okviru kog su svoja iskustva podelili Stefan Stefanović, menadžer razvoja procesa lanca snabdevanja, Atlantic Grupa, Dejan Miladinov, direktor transporta i logistike, PerSu i Luka Radovanović, suosnivač i COO, B2Bee SaaS.
Digitalna rešenja, veštačka inteligencija, optimizacija procesa i integracija različitih funkcija u logistici više nisu pitanje budućnosti, već poslovna realnost za sve koji žele da ostanu konkurentni. Summit je još jednom potvrdio značaj međusektorske saradnje, otvorenog dijaloga i kontinuiranog učenja kao osnovnog faktora uspeha u savremenoj privredi.