Konsultatnski program CDT-a jača digitalni imunitet i konkurentnost kompanija
Centar za digitalnu transformaciju Privredne komore Srbije je uz podršku GIZ-a razvio besplatan konsultantski program za mikro, mala i srednja preduzeća pod nazivom Speed 2.0. Firme učesnice najpre popunjavaju evaluacione upitnike, nakon čega dobijaju pomoć konsultanta u oblasti digitalizacije.
“Kroz autoevaluaciju će preduzeća dobiti uvid u to koliko su spremna na izazove poslovanja u okruženju koje je izmenjeno zbog pandemije covid-19, a takođe i kolika je njihova konkurentnost u eri poslovanja koja je obeležena digitalnom transformacijom. Kompanije koje budu selektovane za učešće u programu imaju jedinstvenu priliku da konsultant tokom jednog dana, uzimajući u obzir i dijagnozu stanja određenu kroz upitnike, online analizira njihov način poslovanja, poslovne procese i modele, i preporuči rešenja za unapređenje poslovanja”, objasnili su iz CDT-a.
Preduzeća koja apliciraju za program najpre popunjavaju dva upitnika – test digitalnog imuniteta i digitalne konkurentnosti.
Kroz test digitalne konkurentnosti sagledavaju se svi aspekti poslovnog modela organizacije, a rezultati otkivaju kompaniji kako je izgradila svoju digitalnu konkurentnost. Odgovorima na pitanja iz drugog upitnika dobijaju informacije o ključnim aspektima poslovanja firme, koji otvaraju vrata autentično njihovom pristupu održivom razvoju. U ovom upitniku saznaće stanje “digitalnih antitela” kompanije i pronaći savete za očuvanje i unapređenje digitalnog imuniteta.
Iz CDT-a napominju da je primena savremenih i inovativnih tehnoloških rešenja ključna za podizanje konkurentnosti, produktivnosti i ekonomije u celini. Zato su u programe koji imaju za cilj unapređenje poslovanja shodno dostupnim digitalnim trendovima i efikasan odgovor na izazove usled pandemije, uključili više od 700 kompanija iz MSP sektora Srbije.
Pored Speed 2.0 programa, to su Speed 1.0 i Program podrške digitalne transformacije MMSP-2019-2020.
Ističu veću konkurentnost kao glavni benefit kompanija učesnica u njihovim programima.
“Podizanje nivoa konkurentnosti kroz unapređenje poslovnih procesa, ponude proizvoda i usluga, komunikacije sa potencijalnim i sadašnjim kupcima, efikasnije planiranje finansiranja, podizanje profitabilnosti, kvalitetnije marketinške aktivnosti – kreiranje modernih prezentacija i promocije kompanije”, navode iz CDT-a
Početak covid-19 pandemije bila je situacija sa kojom se privrednici, kako svedoče, nikada ranije nisu sreli. Zato su se mnogi rado odazvali i učestvovali u programima CDT-a.