Dok se većina online prodavnica bori da odgovori na sve veće zahteve tržišta, retki su oni koji imaju resurse da paralelno razvijaju i prodaju i logistiku. Upravo tu nastaje potreba za pouzdanim fulfillment partnerima koji mogu da preuzmu jedan od najkompleksnijih segmenata poslovanja, a to je isporuka proizvoda od prodavca do krajnjeg kupca. U tom kontekstu, 2020. godine, nastaje Slanje paketa, logistički servis koji je vrlo brzo prerastao okvire obične kurirske službe. Nastao u izazovnim vremenima, razvijen na temelju razumevanja lokalnog tržišta i vođen idejom da male firme treba da imaju jednaku šansu kao i velike, Slanje paketa danas pruža usluge skladištenja, obrade i slanja paketa, oslanjajući se na tehnologiju, transparentnost i partnerski odnos sa klijentima. Njihovi korisnici su mala i srednja online preduzeća, koja nemaju kapacitet da samostalno razvijaju logističku infrastrukturu. Umesto toga, koriste platformu Slanje paketa kako bi svoju robu čuvali, pakovali i slali kupcima.
Kako je sve počelo? Kako ste prepoznali da tržištu ovo zaista treba?
Verovatno kao i mnoge dobre ideje, i ova je počela iz ličnog iskustva i potrebe.
Pre nekoliko godina bavio sam se online prodajom i na svojoj koži sam osetio sve probleme logistike a takodje primetio sam da se i mali online prodavci oko mene muče sa slanjem paketa, skladište proizvode po stanovima, pakuju do kasno u noć, a zatim stoje u redu u pošti svakog jutra. I sam sam bio u sličnoj situaciji i pomislio: „Mora da postoji lakši način!“ Tržište e-trgovine je raslo, ali nijedna usluga na našem tržištu nije nudila kompletno rešenje za skladištenje i slanje proizvoda umesto tih preduzetnika. Prepoznali smo da mnogim malim i srednjim biznisima treba pouzdan partner za logistiku, neko ko će se pobrinuti da njihovi paketi stignu brzo i sigurno do kupaca.
Upravo sa tom idejom smo i osnovali „Slanje paketa“ kao prvi specijalizovani fulfillment centar kod nas. Krenuli smo iz jednog malog magacina i sa nekolicinom hrabrih klijenata koji su nam dali poverenje na početku. Danas sa ponosom mogu reći da imamo preko 250 klijenata, što je najbolja potvrda da je tržištu ovakva usluga zaista bila potrebna.
Koji su problemi koje firme najčešće imaju pre nego što dođu do vas?
Većina firmi nam se obrati u trenutku kada shvate da su logistika i pakovanje postali kočnica za njihov rast. U praksi to izgleda ovako: vlasnik malog web-šopa drži kutije proizvoda po celoj kući ili u boljem slučaju kancelariji, provodi pola dana pakujući pošiljke, lepi etikete, juri kurire i vodi evidenciju ručno u tabelama. Greške se dešavaju, u žurbi se ubaci pogrešan proizvod u paket ili se nešto zaboravi poslati, a lako se izgubi i pregled nad zalihama. Takođe, često nemaju dovoljno vremena da istog dana spreme sve pristigle porudžbine, pa se isporuke odlažu i kupci čekaju duže nego što bi želeli. Sve to stvara stres i nezadovoljstvo, i kod prodavca i kod kupca.
Suština je da firme pre dolaska kod nas imaju problem jer moraju da budu sami sebi logističko odeljenje, što oduzima vreme, prostor i energiju koju bi radije usmerili na razvoj svog biznisa. Tu uskačemo mi da skinemo taj teret s njihovih leđa.

Ako vas danas kontaktira nova firma, kako izgleda put od prvog poziva do slanja prve pošiljke?
Proces saradnje trudimo se da učinimo što jednostavnijim i bržim, jer razumemo da svaki klijent želi da što pre počne sa slanjem. Evo kako to otprilike izgleda:
- Prvi kontakt: Kada nam se nova firma javi, prvo obavimo inicijalni razgovor. Pitamo ih čime se bave, koliki obim pošiljki očekuju, kakve proizvode prodaju i da li imaju neke specifične zahteve. Cilj nam je da razumemo njihov biznis model i potrebe.
- Ponuda i plan: Zatim im predstavimo naše usluge i model saradnje. Otvoreno razgovaramo o cenama, uslovima i svim detaljima – transparentnost nam je važna od samog starta. U ovoj fazi često demonstriramo i naš interni WMS koji smo sami razvili, da vide kako mogu pratiti svoje zalihe i porudžbine u realnom vremenu.
- Priprema robe: Ako se dogovorimo, sledeći korak je da klijent dostavi svoje proizvode u naš magacin. Pomažemo im oko organizacije transporta robe do nas ako je potrebno. Kada roba stigne, naš tim je verifikuje i unosi u naš sistem, tako da je sve spremno za obradu porudžbina.
- Integracija sistema: Paralelno sa prijemom robe, povezujemo naš sistem sa njihovom prodajnom platformom. Bilo da imaju sopstveni web-šop, koriste neku od popularnih e-commerce platformi ili primaju porudžbine preko društvenih mreža, naša tehnologija se može prilagoditi. Klijent dobija pristup našem softveru gde može da prati svaku porudžbinu, stanje zaliha i kretanje paketa – potpuna transparentnost u svakom momentu
- Prva pošiljka: Kada je sve postavljeno, prelazimo na ono najvažnije, slanje njihovih paketa kupcima. Čim stigne prva porudžbina na njihovom prodajnom kanalu, ona automatski postaje vidljiva i našem timu kroz sistem. Mi zatim biramo traženi proizvod sa police, pažljivo ga pakujemo i pripremamo za slanje. Sve porudžbine koje uđu u sistem do 13h tog dana budu otpremljene istog dana, to je naše pravilo brzine od kojeg ne odstupamo. Klijent od nas dobija potvrdu i broj za praćenje pošiljke.
U suštini, od prvog poziva do momenta kada njihov paket krene ka kupcu može da prođe vrlo malo vremena, uglavnom 2-3 dana, u zavisnosti od toga koliko brzo spreme robu i potrebne podatke. Kroz ceo proces smo im na raspolaganju za pitanja i podršku. Želimo da se klijent oseća uključenim i sigurnim, kao pravi partner, a ne samo kao broj na listi.
Po čemu se vaš model razlikuje od klasičnih kurirskih službi?
Naš model fulfillment centra obuhvata mnogo više od pukog preuzimanja i dostave paketa. Upravo onih stvari na koje se klasične kurirske službe fokusiraju. Kuriri su odlični u onom završnom, „poslednja milja“ delu: preuzmu već zapakovan paket od pošiljaoca i isporuče ga kupcu. Međutim, pre nego što kurir uopšte uđe u priču, neko mora taj paket da pripremi, a tu leži glavna razlika. Mi preuzimamo ceo proces pripreme. Mi smo produžena ruka prodavca: čuvamo njihove proizvode u našem magacinu, biramo odgovarajuće artikle kada stigne porudžbina, pažljivo ih pakujemo, i tek onda prosleđujemo paket kuriru koji će ga dostaviti kupcu. Prodavac praktično ne mora da pipne paket. Umesto da oni stoje u redu i predaju desetine paketa dnevno kuriru, mi to radimo za njih, štaviše, sve obavimo neprimetno u pozadini, tako da kupac dobije svoju porudžbinu brzo, a da prodavac ne mora da brine ni o čemu.
Druga važna razlika je u tehnologiji i praćenju. Razvili smo sopstveni softver i WMS koji se direktno integriše sa prodavnicama naših klijenata. Klasična kurirska služba će vam dati broj za praćenje pošiljke, ali neće voditi računa o vašem inventaru niti ima uvid u to kakve porudžbine primate, to ostaje na vama. Kod nas, klijent u svakom trenutku može da proveri stanje svojih zaliha i status bilo koje porudžbine. Ta transparentnost i kontrola su veliki iskorak u odnosu na standardnu uslugu kurira.
Takođe, naš model je više partnerski usmeren. Trudimo se da gradimo odnos sa klijentima, da razumemo njihove specifične potrebe. Na primer, ako klijent ima lomljive proizvode, posvetićemo dodatnu pažnju zaštiti u pakovanju; ako želi da koristi sopstvene brendirane kutije ili da u paket stavimo promo materijal za kupca, mi ćemo to sprovesti. Kurirske službe se time ne bave, njima je cilj da paket preuzmu i isporuče što brže, što je naravno važno, ali mi brinemo o svemu pre toga. Još jedna praktična prednost našeg modela je to što zbog velikog obima pošiljki koje šaljemo, imamo dogovorene povoljne tarife sa kurirskim službama. To znači da i naši klijenti, odnosno njihovi kupci, mogu često proći jeftinije sa poštarinom nego da sami šalju pakete pojedinačno. Sve u svemu, za naše klijente mi nismo samo servis za dostavu, već logistički partner koji pokriva sve korake od skladištenja do isporuke, dok klasične kurirske službe obavljaju samo onaj završni korak dostave.
Da li imate primer firme kojoj ste značajno pomogli da skalira poslovanje?
Naravno, takvih primera ima više, a jedan od omiljenih mi je primer porodične firme koja proizvodi prirodnu kozmetiku. Kada su nam se obratili, praktično su sve radili iz svoje kuće. Pakovali su proizvode u kutije i sami nosili u poštu svakog dana. U tom trenutku imali su možda dvadesetak porudžbina dnevno i već su bili zatrpani poslom. Želeli su da rastu i da njihove proizvode kupci širom zemlje mogu lako da dobiju, ali jednostavno nisu imali kapacitete da se bave logistikom na tom nivou.
Posle sklapanja saradnje sa nama, preuzeli smo sav njihov inventar u naš magacin i povezali njihov web-šop sa našim sistemom. Odjednom, oni su mogli da se fokusiraju na kreiranje novih proizvoda i marketing, dok smo mi preuzeli brigu o tome da svaka porudžbina bude brzo spakovana i poslata. Rezultati su ubrzo stigli. Danas ta firma ima višestruko veći obim prodaje, sada šalju oko 150 paketa dnevno umesto početnih dvadesetak. Njihovi kupci primećuju da pakete dobijaju brže, što je svakako podiglo ugled brenda.
Vlasnici te firme često kažu da bez našeg fulfillment centra ne bi mogli tako brzo da skaliraju biznis. U šali priznaju da su, nakon što su prepustili logistiku nama, konačno izbacili gomilu kutija iz kuće i vratili dnevnoj sobi prvobitnu namenu, jer više nije ličila na magacin. Takvi momenti su nam najdraži, kada vidimo da partnerski pristup i podrška lokalnim biznisima daju konkretne rezultate. Njihov rast doživljavamo i kao naš uspeh, jer smo zajedno u tome od početka.

Nedavno ste se preselili u veći prostor. Kako gledate na budućnost e-trgovine i logistike kod nas?
Preseljenje u veći magacin za nas je veliki korak napred, ali i prirodan potez s obzirom na to koliko se e-trgovina razvija kod nas. Verujemo da je budućnost online prodaje u Srbiji (i regionu) izuzetno svetla, sve više ljudi kupuje putem interneta, a i sve više tradicionalnih malih biznisa pokreće sopstvene web-šopove. Kako raste tržište, rastu i očekivanja kupaca: danas se podrazumeva brža isporuka, precizno praćenje pošiljke i opšte bolje iskustvo kupovine.
U toj budućnosti logistika će igrati još značajniju ulogu. Mi već sada gledamo nekoliko koraka unapred, novi, veći prostor omogućava nam da primimo više robe i radimo efikasnije, ali jednako važno, nastavljamo da ulažemo u tehnologiju i automatizaciju. Naš interni WMS sistem se stalno unapređuje kako bismo i sa većim obimom posla zadržali brzinu i preciznost. Razmatramo i nove načine da ubrzamo procese, od uvođenja dodatnih automatizovanih traka i opreme u magacinu, do optimizacije rute pikovanja unutar samog magacina. Želimo da budemo spremni da odgovorimo na svaki izazov koji donesu sve veći zahtevi tržišta.
Posebno me raduje trend da sve više lokalnih brendova nalazi put do šire publike putem e-trgovine. Naša uloga u toj priči je da im budemo čvrst oslonac, partnerski, transparentno i pouzdano. Kada oni porastu, znamo da smo i mi porasli zajedno sa njima. Zato na budućnost gledamo optimistično. Verujem da ćemo u narednim godinama možda ponovo doći u situaciju da tražimo još veći prostor, što, priznaću, naš tim baš i ne priželjkuje jer smo se tek raspakovali ovde, ali to bi bio najslađi pokazatelj da e-trgovina kod nas zaista cveta. Ukratko, budućnost vidimo kao priliku da nastavimo da dižemo lestvicu kvaliteta logističkih usluga, da pomažemo domaćim firmama da se takmiče na tržištu bez logističkih prepreka, i da zajedno s njima gradimo jedno moderno, efikasno okruženje za e-trgovinu u Srbiji.
Kroz uslugu skladištenja, pakovanja i distribucije, ovaj servis eliminiše jednu od najvećih prepreka sa kojima se suočavaju online prodavnice a to je kompleksnost logističkih operacija. Značaj ovakvog pristupa ne ogleda se samo u optimizaciji troškova, već i u mogućnosti da se manji privrednici fokusiraju na ono što najbolje rade, a to je razvoj proizvoda i marketing, dok logistički izazovi ostaju u rukama stručnjaka. Platforma „Slanje paketa“ omogućava skalabilnost poslovanja bez potrebe za velikim kapitalnim ulaganjima u infrastrukturu.
Više informacija na https://www.slanjepaketa.rs/